Hírek
2013. Július 05. 08:23, péntek |
Sport
Forrás: InfoVáros | - Hajósi Miklós -
Nincs más, csak a pálya, az autó és én!
Révhelyi Péter - Chevy Cupé 37. DRAG & DRIFT DAY - SLOVAKIA RING 2013.07.05. Beszélgetés Révhelyi Péter Dragversenyzővel, a Szlovákiaringi verseny előtt!
Kedves Péter!
Mit jelent számodra a gyorsulási verseny?
- Maga a gyorsulási verseny számomra "Adrenalin Bomba".
Szeretem csinálni és ez számomra fontos! Élvezem versenyt, de nekem a gyorsulás a lényeg , abban az adott pillanatban nincs más, csak a pálya, az autó és én!!!
Amikor kint vagyok a pályán elfelejtem minden hétköznapi gondomat, csak a gyorsulás számít és minden arról szól. Az a 10 , 9, vagy 8, másodperc leírhatatlan érzés, azt ki kell élvezni mert csak akkor és ott a tiéd!
Kiélvezem minden pillanatát annak a pár alkalomnak, ami egy versenyen adatik.
Úgyhogy, nekem évente az a 8-10 verseny kikapcsolódás a hétköznapokból , feltöltődés és újratöltés, egy olyan drog ami legális és nagyon felpörget.
Mióta és milyen járművel gyorsulsz?
- Gyorsulási versenyekre már vagy 12 éve járok, csak 4 éve indult el a dolog, de még nagyon gyerek cipőben .
2009-ben indultam először akkor még csak egy Dodge Ram Pick up furgonnal, várható is volt a 16-os idő. A nagy súly párosult 400 lóerőhöz, volt gumiégetés a rajtnál és jó reakcióidő de ennyibe ki is merült, én így is nagyon élveztem.
Jött az ősz és a tél gondolkodtam hogy jó lenne valami gyorsulási V8-as autó és 2010 januárjában szól ismerős van egy jónak látszó Drag eladó. Licitáltunk rá az Ebay-en és nyertünk. Holland - Belga határhoz mentünk érte és akkor szembesültem vele hogy vettem egy Chevy Nova SS Drag-ot.
Amikor elindult hát bizony nagyon nagy érzés volt ...
Az én Drag-om, a sajátom, nem csak nézem benn is ülök hihetetlen.
2010-ben boldog tulajdonosa lettem ennek az autónak, volt vele még sok munka .A motort 454 Big Block így lett 400 lóerő, nagyon sok külső és főleg belső munkálatok után rajthoz állt és első versenyen mentem vele 14.1-es idő. Dolgoztunk rajta és kapott nitrót, így lett 700 lóerős így már ment 11.8 is, ezzel zártuk az évet.
Télen fejlesztetünk üveg szálaztuk az elejét így nyertünk 90 kg, kapott új hátsó futóművet, új gumikat és a lényeg egy 700 lóerős V8-as szívet és még ehhez is 350 lóerős nitró párosult új vezérlő 7-es elektronika.
Első menet " Adrenalin Bomba " 11.3-as nagyon jó ... mindig sikerült egy kicsit javítani és a legjobb 9.56-os idő és 249 km/óra.
Hajszoltam hogy még jobb legyen és az utolsó versenyen meg is lett az eredménye, kicsúsztam, de szerencsére megúsztam és baleset se lett. Ekkor döntöttem el hogy ezt a kasznit már túlnőttem és így el akartam adni, cserélni egy komolyabb gyárilag épített csővázas Drag-ra... Nézegettem sokat a neten és rátaláltam 2 hónap után a mostanira: Chevy 37-es Cupé. Olyan amilyet szerettem volna: csővázas gyárilag épített karosszéria certifikált és ehhez párosult egyedi megjelenés.
A téli munkálatok után kész lett, minden működik minden jó.
Elsőre ment 11.1 másodszorra 10.8 és így tovább, eddigi legjobb ideje 9.54-es idő 250km/óra kezeletlen pályán. Még sok van az autóba!!! Szezon végére biztosan belemegy a 8-as időbe .
A jelenlegi autódról mesélnél?
Ez a Chevy Cupé 37, aminek most boldog tulajdonosa vagyok. A Németországi Tom Winter Racing csapatának 1-es számú Drag-ja volt. Nagyon szép eredményei voltak, legjobb ideje: 7.27-es idő 307 km/óra de hozzá tartozik 2200 lóerős motorral.
Tudni kell, a Chevy Cupé 37-röl hogy Hockenheim Nitro Olimpia, Santa Pod Nitro Olimpia, és még sok komoly Európai versenypályán elismert és állandó résztvevő volt 5 évig.
Mostani adatok az Drag-ról: 468-as Big Block 7800 cm3 V8-as szívó motor + 400 lóerő Nitró mozgatja, a váltó 2 sebességes automata power glide, hátsó híd 9 colos Mark Wiliams gyártmány, mindenből csak minőségi alkatrészek.
Még csak tanulom idén ezt a motort, tervek szerint kiautózom és jövőre szeretnék egy nagyobb motort ami szívóba 1000 lóerőst, és ha akarom még rátolok 500 lóerő Nitrót.
Ennyit a Drag-ról.
Ki a példaképed és miért?
- Példaképem konkrétan nincs. Azokat viszont nagyon tisztelem akik Magyarországon és külföldön életben tarják ezt a Sportágat, küzdenek a továbbjutásért, lehetőségeikhez képest mindent megtesznek magukért és a sporttársakért.
Támogatóid?
- Támogató Magyarországon ebben a sportágban NINCS!!!!
Mindenki magának teremti meg ami kell.
Sajnálatos dolog??!!
Pedig szerintem ez egy látványos Sportág, csak sajnos a média nem karolta fel annyira mint amennyit megérdemelne .
Nálunk is vannak nagyon komoly teljesítményű autók !
De ............
Szurkoljunk Petinek közösen a DRAG & DRIFT DAY - SLOVAKIA RING-en!
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 08:16, szombat | Sport
Nemzetek Ligája - A törökökkel játszik osztályozót a magyar válogatott
A magyar labdarúgó-válogatott a törökökkel játszik oda-visszavágós párharcot a Nemzetek Ligája A divíziójának osztályozóján.
2024. November 20. 07:49, szerda | Sport
Michelisz: a három bajnoki címemből ez a legértékesebb
Michelisz Norbert, a túraautó világsorozat idei bajnoka szerint a három eddigi elsősége közül a mostani a legértékesebb, mert úgy érte el, hogy az idény második felében nem az ő autója volt a leggyorsabb a mezőnyben.
2024. November 20. 07:46, szerda | Sport
Magyar-német - Rossi: megérdemelt ez a döntetlen
Marco Rossi szövetségi kapitány megérdemeltnek nevezte a magyar labdarúgó-válogatott által elért 1-1-es döntetlent a csoportelső németek ellen a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.
2024. November 20. 07:41, szerda | Sport
Magyar-német - Szoboszlai utolsó pillanatban lőtt büntetője egy pontot ért
A magyar labdarúgó-válogatott 1-1-s döntetlent játszott kedden a Puskás Arénában a német csapattal a Nemzetek Ligája élvonalának utolsó fordulójában.