Hírek
2012. Június 30. 05:00, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Harc a táblagépek piacán

Egyre kiélezettebb a harc a táblagépek és okostelefonok piacán. A piaci részesedések napról napra változnak, azonban az egyértelműen látszik, hogy aki nem követi a trendet, az a buliból is kimarad. A háború annyira kiélezett, hogy a felek egymás nyakába akasztják a pereket, hogy megakadályozzák versenytársaik térnyerését.
Az első negyedéves adatokat elnézve elmondható, hogy az Apple toronymagasan vezet a táblagépek piacán. A részesedése 68 százalék, míg a második helyen a Samsung szerepel 6,5 százalékkal, a dobogó harmadik fokára pedig az Amazon állhatott fel 4 százalékkal. Kezdjük akkor az „almával”. Az utóbbi időben egyértelműen megállt az eddigiekben töretlenül emelkedő árfolyam. Mindezt tette annak ellenére, hogy a vállalat profitja még mindig képes évente 20 százalékkal bővülni. A cég első negyedéves bevételeinek több, mint 52 százalékát az iPhone értékesítések tették ki. A húzó termék mögé zárkózott fel az iPad 14 százalékos részesedéssel. Az adatra persze lehet legyinteni, azonban mi mégsem tennénk, hiszen a terméken elért nyereség (profit margin) modelltől függően 51-57 százalék közötti. A további hegymenetet az Equilor elemzői azonban az új iPhone piacra dobásától és az Apple TV leleplezésétől várják. A hab az (alma)tortán az lenne, ha sikerülne megegyezni Kína legnagyobb telekommunikációs cégével, a China Mobile-lal. A Samsung is hasonló értékekkel büszkélkedhet. A bevételek 22 százalékos növekedése közel megegyezik az Apple-ével. A hatalmas növekedés mögött elsősorban a mobilüzletág áll. A mobilpiacon az első negyedéves 44 millió darabos értékesítéssel piacvezető lett a cég. A csoport termékein realizált átlagos árrés 17 százalék, ami ugyan elmarad az Apple-től, de az eladott mennyiség miatt rekord negyedévet láthattunk.A Google a héten mutatta be vadiúj táblagépét. A Gartner informatikai piackutató cég becslései szerint a tavalyinak közel a duplájára, 119 millióra ugrik a világon eladott táblagépek száma idén. Ennek függvényében nem meglepő, hogy minden szereplő igyekszik meghódítani a vevőket saját fejlesztéseivel; a népszerűség oltárán csak rövid ideig áldozzák fel a profitot a szereplők.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!