Városlista
2025. szeptember 6, szombat - Zakariás

Hírek

2016. Január 22. 09:26, péntek | Külföld
Forrás: Bajnok Artúr, az MTI tudósítója jelenti:

Dízelbotrány: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai

Dízelbotrány: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai

A Volkswagen ugyan megerősítette, hogy az Egyesült Államokkal ellentétben Európában nem fizet kártérítést a csoport (VW) dízelbotrányában érintett autók tulajdonosainak,

az Európai Bizottság és a cég azonban további egyeztetéseket folytat az ügyben.

A német autógyár az Európai Bizottság követeléseire reagálva azt írta, Észak-Amerikában azért indokolt a jóvátétel, mert egyelőre még nem tudtak megállapodni a helyi hatóságokkal az érintett járművek javításának módjáról, a tulajdonosoknak ezért hosszabb ideig kell várniuk a megoldásra, mint máshol.

Az Egyesült Államokban a VW ígéretet tett arra, hogy utalványok formájában összesen 1000 dollár kárpótlást juttat azoknak, akiknek az autójában meghamisították az emissziós értékeket, továbbá három évig hiba esetén ingyenes segítségnyújtást biztosít.

Elzbieta Bienkowska, a belső piaci szabályozásért felelős uniós biztos a múlt héten levelet írt Matthias Müllernek, a Volkswagen vezérigazgatójának, amelyben egyebek mellett az amerikaihoz hasonló kárpótlást követelt a manipulált autók európai tulajdonosai számára.

Csütörtökön az EU-biztos személyesen is tárgyalt a VW-vezérrel Brüsszelben. A találkozót követően a Volkswagen közleményt adott ki, amelyben azt írták, hogy "az amerikai és a kanadai helyzet nem hasonlítható automatikusan a világ más piacaihoz. Ezért ezt az eljárást (a kompenzációs programot) nem lehet egyszerűen ráhúzni más piacokra". "Európában a javítási és szervizelési folyamatra fókuszálunk" - közölték.

A megbeszélés után Elzbieta Bienkowska ismételten arra szólította fel a vállalatot, hogy találjanak megoldást a fogyasztók megfelelő módon történő kárpótlására. Mint mondta, a fogyasztókat ugyanolyan módon kellene kezelni Európában, mint Amerikában. Az Európai Bizottság közleménye szerint Matthias Müller beleegyezetett, hogy további egyeztetéseket folytassanak az ügyben.

A legnagyobb európai autógyártó vállalatnak számító Volkswagen az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) vizsgálatai hatására tavaly szeptemberben elismerte, hogy bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. A botrány világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 04. 07:47, csütörtök | Külföld

Hszi Csin-ping: az emberiségnek a béke vagy a háború között kell választania

Az emberiség ismét választás előtt áll: béke vagy háború, párbeszéd vagy konfrontáció, együttműködés vagy a másik rovására zajló küzdelem

2025. Szeptember 04. 07:46, csütörtök | Külföld

Vlagyimir Putyin: ha Volodimir Zelenszkij kész találkozni, jöjjön el Moszkvába

Ha \"Ukrajna adminisztrációjának jelenlegi vezetője\" kész a kétoldalú találkozóra, akkor el kell utaznia Moszkvába

2025. Szeptember 04. 07:39, csütörtök | Külföld

Donald Trump: az amerikai katonák Lengyelországban maradnak

Lengyelországban maradnak az odavezényelt amerikai katonák, és ha a lengyelek úgy kívánják, Washington akár növelheti is a kontingens létszámát

2025. Szeptember 03. 07:24, szerda | Külföld

Putyin: Oroszország soha nem ellenezte Ukrajna EU-csatlakozását

Moszkva soha nem ellenezte Ukrajna esetleges európai uniós csatlakozását - jelentette ki Vlagyimir Putyin orosz elnök kedden Pekingben.