Városlista
2025. július 22, kedd - Magdolna

Hírek

2019. Október 03. 13:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég 967 kékgalléros munkavállaló bevonásával készített felmérést tavaly és idén május között.

A felmérés szerint a fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható. A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben.

A közlemény idézte Horváth Ádámot, a BrandFizz Employer Branding Kft. társalapítóját, aki rámutatott: a dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van. A munkaerő megtartása nem oldható meg egy jól sikerült és nagy költségvetésű céges karácsonyi bulival - jelezte a szakember.

A felmérésből kiderült, a fizikai dolgozóknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg.

A kutatás szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.

A kutatásban vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrier oldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.

A 2016-ban alapított BrandFizz Employer Branding Kft. a munkáltatói márka kiépítésében nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez.

Címkék: dolgozó, juttatás

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 22. 07:35, kedd | Belföld

Felújítás miatt négy hétre bezár a Keleti pályaudvar

Felújítás miatt augusztus 25-től négy hétre bezár a Keleti pályaudvar - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon hétfőn közzétett videóban.

2025. Július 22. 07:33, kedd | Belföld

Magyarország és Szerbia új kőolajvezetéket épít a két ország között

Magyarország, a rezsicsökkentés vívmányainak megóvása érdekében, új kőolajvezetéket épít Szerbiával, amely akár már 2027-ben működésbe léphet - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.

2025. Július 22. 07:28, kedd | Belföld

Szijjártó Péter reméli, hogy az amerikai-orosz birkózó mérkőzések enyhülést hoznak a két ország kapcsolatában

A pingpong-diplomácia egyszer már bejött az 1970-es években, így remélhetőleg a kedden Budapesten rendezendő amerikai-orosz birkózó mérkőzések is enyhülést fognak hozni a két ország kapcsolatában

2025. Július 22. 07:24, kedd | Belföld

Társadalmi egyeztetésre bocsátották az Otthon Start hitel részletszabályait

A kormány társadalmi egyeztetésre bocsátotta a 3 százalékos otthonteremtési hitel részletszabályait tartalmazó kormányrendeletet - közölte a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-vel.