Városlista
2025. június 6, péntek - Norbert

Hírek

2019. Október 03. 13:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég 967 kékgalléros munkavállaló bevonásával készített felmérést tavaly és idén május között.

A felmérés szerint a fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható. A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben.

A közlemény idézte Horváth Ádámot, a BrandFizz Employer Branding Kft. társalapítóját, aki rámutatott: a dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van. A munkaerő megtartása nem oldható meg egy jól sikerült és nagy költségvetésű céges karácsonyi bulival - jelezte a szakember.

A felmérésből kiderült, a fizikai dolgozóknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg.

A kutatás szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.

A kutatásban vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrier oldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.

A 2016-ban alapított BrandFizz Employer Branding Kft. a munkáltatói márka kiépítésében nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez.

Címkék: dolgozó, juttatás

Ezek érdekelhetnek még

2025. Június 05. 07:56, csütörtök | Belföld

Kocsis Máté: nem szavaz nyár előtt az Országgyűlés az átláthatósági törvényről

Leveszik az átláthatósági törvényt a törvényalkotási bizottság csütörtöki napirendjéről, és nem szavaz róla az Országgyűlés nyár előtt - mondta Kocsis Máté, a Fidesz parlamenti frakcióvezetője az Indexnek.

2025. Június 05. 07:55, csütörtök | Belföld

Hőség - Másodfokú hőségriasztás lépett életbe

Életbe lépett csütörtökön 0 órakor az országos tisztifőorvos által az ország egész területére kiadott másodfokú hőségriasztás, amely vasárnap éjfélig tart.

2025. Június 05. 07:53, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: nem kifelé tartunk a háborúból, hanem befelé

A háború egyelőre nem a béke irányába halad, sőt az elmúlt héten történtek csökkentik a valószínűségét a gyors békének - jelentette ki Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai kormányülést követő Kormányin